Fogyni akarsz, vagy csak jó formába akarod hozni magad? Az úszás a legjobb választás!

Tudom, elmenni úszni egy kicsit bonyolultabb, mint „csak” felkapni a futócipőt és lemenni futni egyet. Átöltözés, úszósapka fel, úszás után megint átöltözés, majd kicsit nyirkos testtel kimenni az utcára. Ez nyáron oké, de hideg időben nem túl kellemes, de hidd el, megéri! Ebben a cikkben megnézzük, miért az úszás a tuti választás, ha fogyni akarsz, vagy csak jó formába akarod hozni magad.

Ami nagyon fontos: nincs más olyan mozgásforma, ami ilyen hatékonyan égeti a zsírt, fokozza az anyagcserét, formázza az izmokat, eközben pedig nem terheli meg az izomzatot és az ízületeket, a sérülés kockázata pedig nagyon csekély.

Nézzünk egy táblázatot összehasonlításként, hogy egyes mozgásformák mennyi kalóriát égetnek óránként egy 70 kg súlyú alany esetében:

Futás lépcsőn felfelé 1056
Intenzív kerékpározás szobabiciklin 739
Intenzív úszás 704
Futás 563
Lassú tempójú úszás 493
Foci 493
Tenisz 493
Gyors tempójú gyaloglás 352
Lassú séta 211

 

Miért jó választás az úszás?

Az úszás (beleértve a vízben végezhető más sportokat is, például vízi aerobik) tökéletes környezetet biztosít, hogy maximalizáld az elégetett kalóriák mennyiségét és az izomzat fejlesztését. Mint a fenti táblázatból is látszik, egy laza tempójú úszás kb. 500 kalóriát éget el óránként, egy intenzív, gyors tempójú pedig több mint 700-at. Csak összehasonlításként, egy laza séta esetében ez kb. 200 kalória.

A víz nyolcszázszor sűrűbb, mint a levegő, így lényegében minden mozdulat olyan, mint egy ellenállásos edzés, szóval amellett, hogy ezerrel égeted a kalóriákat, még jó kis zsírmentes izomzatot is építesz. 2 in 1 🙂 Sőt, ez nem minden! Úszásnál létrejön az ún. afterburn effect, ami azt jelenti, hogy a gyakorlat befejezése után is folytatódik a kalóriák égetése. Tehát, ha reggel lemész úszni, utána egész nap égeted a kalóriákat.

Ez eddig mind szuper, igaz? A legszebb az egészben az, hogy ezt az áldásos hatást az úszással úgy érheted el, hogy közben kíméletes vagy a testedhez. Kíméletes az izmaidhoz és az ízületeidhez. Akár ízületi problémákkal, hátfájással vagy némi túlsúllyal is simán belekezdhetsz, míg ilyen esetekben például a futás problémás vagy teljesen kizárt.

Prof. Joel Stager, az indianai egyetem kutatója szerint, aki évek óta tanulmányozza az úszás hatásait, „Akár minden nap úszhatsz anélkül, hogy sérülést kockáztatnál”. Az úszás lényegében olyan sport, amihez egész életedben fordulhatsz. „A kutatásaink azt mutatják, hogy a rendszeres úszók biológiai kora akár 20 évvel is kevesebb lehet, mint a tényleges életkoruk”, teszi hozzá Prof. Stager. Azért ez jobb, mint a Botox, nem? 😀

Hogyan vágj bele?

Az úszást újonnan elkezdőket gyakran meglepi, hogy például a futás vagy más szárazföldi mozgásforma simán megy, úszásnál pedig az első 5 perc után levegőt kapkodva kapaszkodnak a medence falába. Ez azért van, mert a szárazföldi sportokhoz viszonyítva az úszás egy teljesen más mozgásforma. Hogy fenn maradj a felszínen, minden izmodat használni kell, így ha éppen pihensz, akkor is dolgozol. A tüdődnek pedig egy teljesen újfajta légzéstechnikát kell megtanulnia.

Kezdéshez egy tipp: Ússz 4 hosszt, pihenj kicsit a falnál, majd ússz ismét 4 hosszt. Ezt ismételd meg 5-10 alkalommal. Ha elsőre ez nem megy, ne csüggedj, nyugodtan használj úszódeszkát. 2-3 hét után érezni fogod a különbséget és a hosszabb táv is simán menni fog.

A hatékony úszásedzés kulcsa, hogy az edzést kisebb részekre bontod. Váltogasd a stílusokat (csinálj például 3 tempó gyorsúszást, majd válts, és csinálj 3 tempó hátúszást vagy mellúszást), variáld a pihenéssel töltött idő hosszát, illetve az intenzitást. Ha így csinálod, érdekesebbé tudod tenni az úszást, motiváltabb leszel.

A legjobb motiváló, egy igazi „dopping”, ami élvezetessé tudja tenni az úszást egy uszodában, a zene. Tudtad, hogy zenehallgatás közben akár 15%-kal jobb teljesítményre vagy képes? Oké, de hogyan hallgass zenét úszás közben? Léteznek már kifejezetten úszáshoz készített, vízálló mp3 lejátszók. 😉

Nézz szét a webáruházunkaban!

Akció!
Elfogyott

Vízálló mp3 lejátszók úszáshoz

Vízálló mp3 lejátszó úszáshoz (fekete)

17 990 Ft 16 990 Ft
Akció!
Elfogyott

Vízálló mp3 lejátszók úszáshoz

Vízálló mp3 lejátszó úszáshoz (fehér)

17 990 Ft 16 990 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük