Hogyan válogass össze zenéket a hatékonyabb edzéshez

Nem újdonság, hogy edzés közbeni zenehallgatással jelentősen, akár 15%-kal is javíthatod a teljesítményed. Azonban míg a jól kiválasztott zenék segítenek, egy rosszul összerakott lista ronthat a teljesítményeden. Ebben a cikkben segítünk, hogyan rakd össze a saját zenelejátszási listád. Akár futsz, úszol, bringázol, a következő tippek segíthetnek, hogy a legtöbbet hozd ki magadból.

A lejátszási lista struktúrája

A kulcs a zenék sorrendje. A tested követni akarja a zene ritmusát, ezért úgy rakd sorba a zenéket, hogy az szinkronban legyen azzal, ahol éppen az edzésben tartasz.

Kezdés

  1. Bemelegítő zene: Kezd olyan zenével, ami felkészít fejben és fizikálisan is az edzésre. Ez ne legyen nagyon pörgős, de nagyon lassú sem. 120-140 BPM (percenkénti leütésszám) a legjobb választás.
  2. „Kezdjünk neki” zene: A következő szám legyen olyan, ami „felébreszti” a tested, amitől energikusnak érzed magad. Ez legyen kicsit gyorsabb, mint a bemelegítő szám.

Edzés közben

  1. „Pörögjünk fel” zene: A következő szám legyen olyan, ami felpörget, gyors, energikus, igazi „party feeling”.
  2. „Pihenjünk kicsit” zene: Ez legyen lassabb, hogy tudj kicsit pihenni, kicsit kifújni magad.
  3. „Akkor edzünk egy jót” zenék: Itt a zenéket az edzés típusának és a célodnak megfelelően válogasd össze. Szeretnéd rövidebb idő alatt lefutni a maratont vagy csak szeretnéd akárhogy, de lefutni a maratont? 🙂 Edzőterembe keresel zenét? Más típusú és tempójú zenéket érdemes összeválogatni.

Kérdezd meg magadtól:

  1. Szeretnél gyorsabban futni/úszni/bringázni stb.? A legjobb módszer, ha felváltva hallgatsz „pörögjünk fel” és „pihenjünk kicsit” zenéket. Így a gyorsabb, sprint szakaszok és a kicsit lazább, pihenős szakaszok váltogatják egymást.
  2. Szeretnél kitartóbb lenni és elérni, hogy tudj egyenletes tempót tartani? Válogass olyan zenéket, amik tempója hasonló. A pihenősebb szakaszokhoz itt ne lassabb tempójú számokat keress, hanem más stílusú, más érzéseket keltő zenéket válogass.
  3. Szeretnéd elvonni a figyelmed az edzésről, a környezetedről, kicsit „pörgetni az időt”? Mondjuk egy edzőteremben? Lényegében mindegy a tempó és a stílus, a lényeg, hogy olyan zenéket keress, amiket szeretsz, de ez lehet akár egy podcast is. A lényeg, hogy lekössön.

Befejezés

  1. Az utolsó zene: Adj magadnak egy kis „hurrá” érzést a végére, valami jó, gyors zenével, amit szeretsz.
  2. „Lenyugtató” zene: Az edzést zárd valami lassabb, nyugtató zenével, ami segít, hogy a pulzusod visszatérjen a normál sebességre. Ez lehet valami, amit nyújtás közben vagy a cuccod elpakolása közben hallgatsz.

Reméljük, tudtunk segíteni, hogy elérd a célod és a legtöbbet tudd kihozni magadból kedvenc zenéid segítségével.

Ha megvan a szuper zenelejátszási listád, már csak egy jó sport fülhallgatóra van szükséged. 🙂 Nézz körül a webáruházunkban.

Sport fülhallgatók edzéshez

Akció!
Elfogyott
Akció!
Elfogyott
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
Értékelés: 5.00 / 5
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
Értékelés: 5.00 / 5
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
Elfogyott
Értékelés: 5.00 / 5
14 990 Ft
Akció!
Elfogyott
Értékelés: 5.00 / 5
15 990 Ft 13 990 Ft
Akció!
Elfogyott
15 990 Ft 12 990 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük