Hogyan válogass össze zenéket a hatékonyabb edzéshez

Nem újdonság, hogy edzés közbeni zenehallgatással jelentősen, akár 15%-kal is javíthatod a teljesítményed. Azonban míg a jól kiválasztott zenék segítenek, egy rosszul összerakott lista ronthat a teljesítményeden. Ebben a cikkben segítünk, hogyan rakd össze a saját zenelejátszási listád. Akár futsz, úszol, bringázol, a következő tippek segíthetnek, hogy a legtöbbet hozd ki magadból.

A lejátszási lista struktúrája

A kulcs a zenék sorrendje. A tested követni akarja a zene ritmusát, ezért úgy rakd sorba a zenéket, hogy az szinkronban legyen azzal, ahol éppen az edzésben tartasz.

Kezdés

  1. Bemelegítő zene: Kezd olyan zenével, ami felkészít fejben és fizikálisan is az edzésre. Ez ne legyen nagyon pörgős, de nagyon lassú sem. 120-140 BPM (percenkénti leütésszám) a legjobb választás.
  2. „Kezdjünk neki” zene: A következő szám legyen olyan, ami „felébreszti” a tested, amitől energikusnak érzed magad. Ez legyen kicsit gyorsabb, mint a bemelegítő szám.

Edzés közben

  1. „Pörögjünk fel” zene: A következő szám legyen olyan, ami felpörget, gyors, energikus, igazi „party feeling”.
  2. „Pihenjünk kicsit” zene: Ez legyen lassabb, hogy tudj kicsit pihenni, kicsit kifújni magad.
  3. „Akkor edzünk egy jót” zenék: Itt a zenéket az edzés típusának és a célodnak megfelelően válogasd össze. Szeretnéd rövidebb idő alatt lefutni a maratont vagy csak szeretnéd akárhogy, de lefutni a maratont? 🙂 Edzőterembe keresel zenét? Más típusú és tempójú zenéket érdemes összeválogatni.

Kérdezd meg magadtól:

  1. Szeretnél gyorsabban futni/úszni/bringázni stb.? A legjobb módszer, ha felváltva hallgatsz „pörögjünk fel” és „pihenjünk kicsit” zenéket. Így a gyorsabb, sprint szakaszok és a kicsit lazább, pihenős szakaszok váltogatják egymást.
  2. Szeretnél kitartóbb lenni és elérni, hogy tudj egyenletes tempót tartani? Válogass olyan zenéket, amik tempója hasonló. A pihenősebb szakaszokhoz itt ne lassabb tempójú számokat keress, hanem más stílusú, más érzéseket keltő zenéket válogass.
  3. Szeretnéd elvonni a figyelmed az edzésről, a környezetedről, kicsit „pörgetni az időt”? Mondjuk egy edzőteremben? Lényegében mindegy a tempó és a stílus, a lényeg, hogy olyan zenéket keress, amiket szeretsz, de ez lehet akár egy podcast is. A lényeg, hogy lekössön.

Befejezés

  1. Az utolsó zene: Adj magadnak egy kis „hurrá” érzést a végére, valami jó, gyors zenével, amit szeretsz.
  2. „Lenyugtató” zene: Az edzést zárd valami lassabb, nyugtató zenével, ami segít, hogy a pulzusod visszatérjen a normál sebességre. Ez lehet valami, amit nyújtás közben vagy a cuccod elpakolása közben hallgatsz.

Reméljük, tudtunk segíteni, hogy elérd a célod és a legtöbbet tudd kihozni magadból kedvenc zenéid segítségével.

Ha megvan a szuper zenelejátszási listád, már csak egy jó sport fülhallgatóra van szükséged. 🙂 Nézz körül a webáruházunkban.

Sport fülhallgatók edzéshez

Akció!
Elfogyott
Akció!
Elfogyott
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
14 990 Ft 12 990 Ft
Akció!
Elfogyott
Elfogyott
Akció!
Elfogyott
15 990 Ft 13 990 Ft
Akció!
Elfogyott
15 990 Ft 12 990 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük