Sportolj – okosodj!

A rendszeres sport nemcsak a fizikai egészség szempontjából fontos, de általa javíthatod a szellemi képességeidet és csökkentheted a stresszt.

Íme 5 olyan terület, amivel a testmozgás hozzájárul az agyad egészséges működéséhez, javítja a kognitív képességeid és az általános közérzeted.

  1. A sport felturbózza az agyat
    Testedzés hatására a szervezetben felszabadul az ún. irisin nevű hormon. (Nembrittt 🙂 ) tudósok 2013-ban megfigyelték, hogy az irisin szint megemelkedése után az agy könnyebben tanul meg új dolgokat, fogékonyabban működik.

    Ha tehát vizsgaidőszak vagy határidős munka előtt állsz, vagy csak úgy kell tenned, mint aki dolgozik, érdemes előtte valamilyen aerob típusú testmozgást végezned (futás, úszás, kardio, bringázás). Edzés után pedig, amíg fennáll az irisin hatása, könnyebben fogsz teljesíteni.

  2. Csökkenti a stresszt
    A hosszabb távon folytatott aerob típusú sportok fokozzák az endorfinok felszabadulását, és a stressz következtében megemelkedett kortizol (stresszhormon) szintet visszaállítják a megfelelő tartományba, ami segít abban is, hogy racionálisabb döntéseket hozz.
  3. Javítja az általános közérzetet
    Kutatások szerint napi 30 perc sport látványosan javítja az általános közérzetet, hangulatot, vitalitást, és éberebbé tesz.
    Szóval legközelebb, ha úgy érzed, innod kell még egy csésze kávét, fontold meg, hogy inkább csinálsz egy rövid kardio edzést vagy futsz egyet, de akár 20 perc intenzív séta is csodákra képes. Az agyad és a tested hálás lesz érte.
  4. Az elme és a test kapcsolata
    Ismerjük a mondást: ép testben ép lélek. Az edzés vért pumpál az izmainkba, azon keresztül az egész testünkbe, így az agyunkba is. A több vér, több oxigént jelent, ami egészségesebb agysejteket eredményez. A „jól táplált” agy kiegyensúlyozottabb, élesebb elmét eredményez.
  5. Endorfin bumm
    Az edzés elkezdése után kb. 10 perccel beindul az endorfintermelés. Az endorfin javítja a hangulatot és a koncentrációt, a képességed arra, hogy komplex feladatokat oldj meg. Segít, hogy kevésbé legyén impulzív, és javítja a memóriát.

Ragadd meg a vezeték nélküli sport fülhallgatód vagy a vízálló mp3 lejátszód, és jöhet egy jó kis futás vagy néhány hossz az uszodában. 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük